13 Mart 2012 Salı

Dikkat Sohbet Çıkabilir

Aktif asosyal kimliğimin ardına sığındığım şu zamanlarda gerçekten bahanelerim tükenmenin eşiğine gelmiş durumda. İnsanların tembel tabiatlarından gem vurulması üzücü, en çok üzülen de benim belki; nefes almak bile külfet çünkü... Romantizim; global pazarın duygu satma stratejisi. Romantik değilim efendim tabii olanım katışıksız insan. Can acıtabilecek seviyede gerçekçiyim sanırım. Bunlar giriş mahiyetinde akıl kenarında kalsın. Uzatmadan geleyim asıl konuya; "Nedir babacım bu hayat denen sürecin olayı?" Neye bağlanılmalı? Veya birşeye bağlanılmalı mı? Tam şu noktada aklıma bir fikir geldi Fehim'e konuyu açıyorum ve sohbeti buraya yapıştırıyorum. Rastgele.

Ediz: böyle gidicez ne çıkarsa :d :D'leri bile silmeden koyucam :D
Fehim: haha :D bolca olcak ozaman :D
Ediz: :D:D:D eee nedir olay hacı ?
Fehim: :D nerden başlamak lazımki
Ediz: doğumdan ölüme gitmek uzun sürer herhalde şans eseri doğduk kabul şans eseri yaşamıyoruz
Fehim:: olay bence şu insanlar kendilerine büyük bir amaç bir de küçük küçük amaçlar belirleyip onları kovalıyolar
Ediz: yani ölmüyorsak kendimiz öldürmüyorsak bi olay var burda kendi yarattıklarımız uğruna yaşıyoruz yani suni
Fehim: evet hatta ölmeyişimizin sebebide bazı şeyleri göze alamamak bu amaçlardan vazgeçmeyi mesela
Ediz: az önce dediğim gibi planladıklarım olmasa... çok korkak değil mi bu ama yani yaşamak için kendime yalan söylüyorum resmen. Gerçi korkak olmamak için de bi neden yok ya...
Fehim: öyle aslında
Ediz: Hayır git ebesinin nikahında dünyadan haberi olmayan adam da yaşamak için didiniyor sürekli
Fehim: :D onunda kendince sebepleri ve amaçları vardır işte belki çocuğu için belki ailesi için
Ediz: Hayatta kalmamak için gerekenler;
1-) çocuk yapma... :D
Fehim:: haha :D karamsar düşünürsek aslında yaşamak için hiçbir sebep kalmıyo sunset limitedta profesörün son konuşmasındaki gibi
Ediz: Karamsar düşünmekle gerçekçi olmak arasında nasıl bi fark var sence ? yani o prof karamsar mıydı gerçekçi mi ? ben de aynı konusmayı yaptım sana karamsar değil gerçekçiyim ama o karamsardı
Fehim: profesör karamsardı evet gerçekçilikle arasındaki fark duruma göre değişiyo bence profesör çok genel düşünüp ihtimalleri önemsemiyodu
Ediz: bi yalan daha söyleyeyim mi? ben, ben ölmeden önce ölümsüzlük bulunur umuduyla yaşıyor olabilirim
Fehim: :D ölümsüzlük sadece işleri daha çok zorlaştırır bence :D
Ediz: Gerçi hep yaşamak da aşırı sıkıcı olurdu. aynen aynen kesinlikle 60 yılı dolduramıyoruz amk binlercesi... :D
Fehim: :D hatta sonsuzluk bu yüzden problem bence inançlarda :D
Ediz: inanca girmesek ? onlarda olay farklı sanırım epey hormon falan faktörü pek yok.
Fehim: evet girmeyelim :D
Ediz: galibayı da 12. dinleyişim dipnot- bak sanatçı olsam işler daha kolay olurdu
Fehim: :D
Ediz: mesela öğretmen tanıdıklarım var "çocukları eğitmek için yaşıyorum" diyolar sonsuz amaç resmen boşa düşmek yok.
Fehim: of öyle bi amaç okuduğumda bile sinirlerimi bozuyo diyebilirim :D okadar uzun süreli bir monotonluk
Ediz: Bizi ölümden ayıran ne la o zaman. Kısa süreli monotonluklar mı ?
Fehim: evet evet mantıklı yani insanların amaçları bence farklılık içermeli ya ulaştığında oluşabilcek bi farklılık ya da ulaşırken verdiğin uğraş sayesinde 2. si olursa ama amaca ulaştığında sıkılman muhtemel :D
Ediz: örneği bol tabi :D Farklılık içermesi... m.ö. 2000 niye neslimiz intiharla tükenmedi extrem ne olabilir ki ?
Fehim: :D ozaman bu düşündüklerimiz geçerli olmayabilir :D belkide teknoloji ve medeniyet insanın hayatını sıkıcı ve monotonlaştırdı m.ö. 2000 neye tekabül ediyo mesela :D
Ediz: skyrimde de tavşan kovalayabiliyoruz yahu.
Fehim: :D
Ediz: m.ö 2000 neye tekabül ediyo hmm m.ö 2000'e olabilir :D
Fehim: :D:D medeniyet olarak yani :D
Ediz: hmm bilmem google yardım etsin bakalım hititler
Fehim: hititler varmış bi kere
Ediz: yazı falan...
Fehim: :D latinlerin ataları italyaya gelmiş :D
Ediz: dur bak ne buldum
Fehim: zenginlik zenginlik buldum
Ediz: hitit kralının duası
"Tanrım,
Beni yavaşlat.
Aklımı sakinleştirerek kalbimi dinlendir...
Zamanın sonsuzluğunu göstererek bu telaşlı hızımı dengele...
Günün karmaşası Içinde bana sonsuza kadar yaşayacak tepelerin sükunetini ver . "
Fehim: m.ö. 2000de amaçları buydu yüksek ihtimal hmm
Ediz: günün karmaşası içinde bana sonsuza kadar yaşayacak tepelerin sükunetini bahşet esaslı adammış
Fehim: :D
Ediz: demekki o zamanlarda da düşünülüyormuş bunlar
Fehim: evet
Ediz: adam amaçsızlık içinde kaybolmamak adına sonsuz sükunet talep ediyor resmen
Fehim: adamın istediği tek şey daha sakin bi yaşam gibi :D
Ediz: benimkinden daha sakin bi yaşam = ölüm
Fehim: kral olmaktan sıkılmış belkide
Ediz: sıkılmıştır olası bilmiyorum insan yaşamak da dahil yaşamın içindeki herşeyden sıkılma lüksüne sahip bence
Fehim: evet tamamen bağlanabildiği ve gayet uzakta olan bir amacı yoksa kalan herşeyi önemsemicek mesela
Ediz: bizim öyle bişeye ihtiyacımız var yani benim var ve bence senin de var :D
Fehim: :D evet var yoksa herşey boş gelmeye başlıyor :D
Ediz: "tanrım bana sonsuz monotonuktan sıkılmayacak zeka geriliğini bahşet"
Fehim: haha :D evet işte bak düşünmesek aslında problemde olmayacak
Ediz: "knowledge is happiness" t.hobes... yalan, kuyruklu yalan. hobes değildi lan o :D
Fehim: hobbes
Ediz: du bakayım
Fehim: :D thomas bugün devletle ilgili bi yazısını okudum daha :D
Ediz: thomas jefferson imiş
Fehim: hmm sözün sahibi mi ben de hobes takıldın sandım :D
Ediz: yok sözün sahibinin kuzeninin bi arkadaşı :D
Fehim: :D:
Ediz: Toparla bakayım benim kafa dağıldı "Sonsuz monotonluğu taşıyacak bir bünyeniz yoksa ve sağlamından bi amaç sahibi değilseniz buralar harbiden sıkıcı"
Fehim: "hayatın boş olmadığına kendini inandırmak için ihtiyacın olan tek şey düzgün bir amaç" :D
Ediz: ya da her türden yalana inanabilen bi kafa yapısı
"hayatın kendisi bir amaçtır"
Fehim: :D:d
Ediz: El salla seyircilere, stalkers bayılacak buna "aaa bak sohbetlerini okuduk vay anasınıııı" :D
Fehim: stalkers :D:D


Daha tabi bu uzar gider böyle. Ha bunu niye yaptık; cidden işimiz gücümüz yok bizim. Zamanından önce ölmemek istiyorsanız ölümü düşünmeyin. Sevgiler, kaygılar... Görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder